Sommerferie, aktiviteten i klubben starter opp igjen i slutten av august.

Vårens aktiviteter i klubben ble avsluttet med en flott båttur til Utsira og Røvær den 26 mai. Det var noe uvisst om vindforholdene tillot oss å ta turen ut til Utsira, men heldigvis var vinden såpass laber at vi kunne krysse Sirahavet. Imidlertid førte kraftige dønninger til at noen fikk føle på sjøsyke, men dette gikk heldigvis over når man fikk satt beina på land. Vi var et par timer på land på Utsira. Altfor kort tid på denne spennende øya, men vi får forsøke å ta turen ut ved en senere anledning. Fra Utsira gikk turen videre til opphold og komlemiddag på Røvær. Etter oppholdet på Røvær gikk turen hjem igjen gjennom Smedasundet og Røyksund. 32 fornøyde turdeltakere var med på besøket til øyene vest i havet.

Utsira fyr

Aktivitetene i klubben starter opp igjen i slutten av August med helgetur og utvelgelse av bilder til Ryfylkekalenderen 2020. Turen går til Vestre- Åmøy helgen 30/8 – 1/9. Vi vil kanskje avholde et utvelgelsesmøte i forkant av turen. Nærmere info vil bli gitt i begynnelsen av august. Vi regner også med å ha programmet for høsten 2019 – våren 2020 i løpet av august.

Røvær sjøhus
Sørevågen, Utsira
Utsira bedehus, legg merke til treets form
Blide båtførere