Møteplan

Program høsten 2023 / våren 2024

Tirsdag 5 september, medlemsmøte kl 19.00 i Tau Aktivitetshus
Medlemmenes egne bilder. Medlemmene oppfordres til å ta med inntil 25 bilder for fremvisning. Fritt motiv.

Tirsdag 3 oktober, medlemsmøte kl 19.00 i Tau Aktivitetshus
Tema: Sort-hvitt fotografering. Hvilke motiver passer for sort-hvitt, hvordan eksponere og billedbehandling av sort-hvitt bilder.
Medlemmer oppfordres til å ta med et knippe sort-hvitt bilder til fremvisning.

Tirsdag 7 november, medlemsmøte kl 19.00 i Tau Aktivitetshus
Reiseskildringer.
Sigbjørn tar oss med til Rondane og Dovre, Arvid tar oss med til Shetland, mens Svein Ottar og Fredrikke tar oss med på fotosafari til Masai Mara i Kenya.

Tirsdag 5 desember, medlemsmøte kl 19.00 i Tau Aktivitetshus
Julemøte. Servering av pizza.
Billedvisning fra medlem Klara Austvoll.
Også en praktisk gjennomgang av nattfotografering: utstyr, teknikk og innstillinger, samt billedbehandling.

Tirsdag 9 januar 2024, medlemsmøte kl 19.00 i Tau Aktivitetshus.
Tema: Billedbehandling. Vi gjennomgår nyheter i ulike billedbehandlingsprogram slik som Lightroom, Photoshop og Topaz AI, samt utveksler ulike tips og triks knyttet til billedbehandlingen.

Tirsdag 13 februar, besøk hos Stavanger Foto
Vi vil besøke Stavanger Foto i deres lokaler i Hillevåg for å få presentert aktuelt utstyr, lab- produkter og få noe faglig påfyll.

Tirsdag 5 mars, medlemsmøte og årsmøte kl 19.00 i Tau Aktivitetshus.
Årsmøtesaker.

Tirsdag 16 april, fotoekskursjon, tur til Stavanger med tema gatefoto.
Fotografering på utvalgte lokaliteter. Oppmøte på Solbakke kl 17.00 eller på nærmere angitt sted i Stavanger kl 17.30.

Søndag 2 juni, den årlige båtturen med Helgøyen.
Båttur med Jon Arne Helgøy i Ryfylkefjordene på jakt etter fotomotiver. Heldagstur som inkluderer grilling.

Kontaktperson i fotoklubben er: Roar Notvik, tlf. 48 03 31 49

I tillegg vil egen epost bli sendt ut til medlemmene i forkant av møtene.