Medlemstur til Dalen 14 – 16 oktober.

Klubben arrangerte helgen 14 – 16 oktober medlemstur til fotobonde Jostein Hellevik i Dalen. 11 medlemmer deltok på turen. Målet for turen var fotografering av fugler fra fotoskjul. På denne tiden er hovedmotivet spurvehauk som jakter på nøtteskriker.

Vi ankom Døli gard i Dalen fredag ettermiddag. Fredagskvelden ble benyttet til planlegging av aktivitetene og fototips fra Jostein, samt pizza og sosialt samvær. Allerede før klokken 7 lørdag morgen var gjengen på vei ut i fotoskjulene. Vi fordelte oss på 2 lokaliteter og benyttet hele lørdagen til fotografering.

Foto: Leif Bruntveit

Lørdag kveld serverte May Lena og Jostein oss et fantastisk måltid bestående av langstekt lammelår med tilbehør. En kortreist middag da lammet var født, oppvokst og slaktet på Døli gard. Kvelden fortsatt med hyggelig drøs og sosialt samvær.

Søndag formiddag ble også benytte til fotografering fra skjul. Selv om spurvehauk- sesongen er på hell, fikk alle festet spurvehauken på billedbrikken sammen med nøtteskriker, flaggspett, diverse meiser, finker og ekorn. Det var en svært fornøyd gjeng som satte nesen hjemover søndag ettermiddag. En utrolig gjestfrihet fra vertene Jostein og May Lena og en positiv gjeng fotografer gjorde at vi fikk en strålende helg.

Foto: Leif Bruntveit