Medlemsmøte tirsdag 12 februar kl 19.00.

Som regel består klubbkveldene av billedvisninger. For å gjøre en vri på dette vil vi besøke Kristofer Ryde (Negative) i fotostudioet hans ved Tau kai for å ha en mer praktisk orientert klubbkveld. Kveldens tema er «Lyssetting av portretter» hvor vi får dette demonstrert i praksis (med eventuelt bruk av medlemmenes egne kamera og eventuelt blits). Vi vil ha møtet som en workshop hvor Kristofer demonstrerer lyssetting både med kunstig lys / blits og bruk av naturlig lys i portretter og andre motiv. Mange av oss har nok begrenset kjennskap til mulighetene som ligger i en ordinær blits. Vi vil ta en generell gjennomgang av manuelle innstillingsmuligheter som ligger i en ekstern blits, og hvordan dette kan stilles inn på blitsen eller i kameraet.

Vi ber dermed medlemmene om ta med kamera og ekstern blits dersom de ønsker veiledning med henblikk på manuelle muligheter i sitt utstyr. Vi vil også se litt på andre hjelpemidler vedrørende lyssetting slik som reflektorer og softbokser. Dette er hjelpemidler vi kan lage selv hjemme på kjøkkenbordet!

Møt dermed opp til et praktisk medlemsmøte hos Kristofer / fotostudio Negative ved Tau kai tirsdag 12 februar kl 19.00. Møtet er flyttet fra 5 februar til 12 februar på grunn av sykdom.