Båttur 15 august 2021 til Feøy

Aktiviteten i fotoklubben er i ferd med å ta seg opp etter pandemien. Første aktivitet i 2021 var den årlige båtturen med «Helgøyen». Årets tur gikk til Feøy som ligger ut i havgapet nordvest for Karmøy. 19 deltakere var med på turen. På Feøy (uttales «Føynå» på Haugalandet) ble vi godt mottatt av Jan Kristian Svendsen med familie. Vi fikk servert herlig, hjemmelaget fiskesuppe. I tillegg ble vi tatt med på båttur rundt øygruppa i 2 mindre åpne, båter slik at vi fikk nærkontakt med holmer, viker, sund og skjær. En stor takk til Jan Kristian Svendsen med familie for gjestfriheten.

Fra Feøy. Foto: Hans Widerøe

På hjemturen hadde vi en stopp på Avaldsnes for å fotografere Avaldsnes kirke med Jomfru Marias synål. Vi hadde noe grått vær under turen, men fikk også noen solglimt og skiftende lysforhold i løpet av dagen. Alt i alt en kjekk tur til et litt ukjent område for oss. I tillegg er det flott å kunne samles igjen til felles fotoglede. Flere bilder vil bli vedlagt innlegget etter hvert.

Kystlandskap på Feøy. Foto: Adam A. Iwaszkiewicz
Foto: Kåre Steinsvik